۱. نوشیدن آب به اندازه کافی.

نوشیدن مایعات در طول روز برای حفظ سطح هیدراتاسیون سالم ضروریست. نوشیدن مایعات در حین ورزش برای حفظ عملکرد مطلوب، به ویژه هنگام ورزش در دمای گرم مهم است. علاوه بر این، آبرسانی بعد از تمرین می‌تواند به شما در بهبودی کمک کند و شما را برای جلسه تمرینی بعدی خود آماده کند.

 

۲. تغذیه خود را بهینه کنید.
برای حمایت از برنامه تناسب اندام خود حتماً رژیم متعادل مصرف کنید.
برای حفظ سطح انرژی و بهره‌گیری بیشتر از تمرین، همه گروه های غذایی ضروری هستند. کربوهیدرات از اهمیت ویژه ای برخوردار است، زیرا می‌تواند قبل از ورزش عضلات شما را تقویت کند. کربوهیدرات ها پس از ورزش برای پر کردن ذخایر گلیکوژن و کمک به جذب اسیدهای آمینه در عضلات در حین بهبود نیز مهم هستند. علاوه بر این، پروتئین باعث بهبودی عضلات پس از ورزش می‌شود. آسیب بافت را ترمیم می‌کند و باعث ایجاد توده عضلانی می‌شود.
و در آخر، نشان داده شده است که به طور منظم چربی های سالم به سوزاندن چربی بدن و حفظ سوخت ماهیچه در حین تمرین کمک می‌کند و باعث می‌شود انرژی شما طولانی تر شود.

 

برای خواندن ادامه مطلب کلیک کنید.

۳. گرم کنید.
گرم کردن قبل از تمرین مهم است. انجام این کار می‌تواند به جلوگیری از صدمات کمک کرده و عملکرد ورزشی شما را بهبود بخشد. همچنین می‌تواند انعطاف پذیری شما را بهبود بخشد و به کاهش درد پس از تمرین کمک کند. به سادگی تمرین خود را با برخی از تمرینات هوازی مانند نوسان بازو، لگد پا و پیاده روی شروع کنید. روش دیگر، شما می‌توانید با انجام حرکات آسان تمرینی که قصد انجام آن را دارید، گرم شوید. به عنوان مثال، قبل از دویدن پیاده روی کنید.

 

۴. سرد کردن
سرد شدن نیز به اندازه گرم کردن مهم است. زیرا به بدن شما کمک می‌کند تا به حالت عادی خود برگردد. دو دقیقه خنک شدن می تواند به بازگرداندن گردش خون طبیعی و الگوی تنفس و حتی کاهش احتمال درد عضلات کمک کند. برخی از ایده های خنک کننده شامل پیاده روی سبک بعد از تمرین هوازی یا کشش بعد از تمرین مقاومت است.

 

۵. به بدن خود گوش دهید.
اگر عادت ندارید هر روز ورزش کنید، به محدودیت های خود توجه داشته باشید. اگر هنگام ورزش احساس درد یا ناراحتی می‌کنید، قبل از ادامه ورزش استراحت کنید. تحت فشار قرار دادن ایده خوبی نیست، زیرا می تواند باعث آسیب دیدگی شود. همچنین به یاد داشته باشید که ورزش سخت تر و سریع تر لزوما بهتر نیست.