آموزش تمرین HIIT، در دنیای تناسب اندام و پزشکی به عنوان یکی از مؤثرترین ابزارهای بهبود سلامت قلب و عروق، استقامت تنفسی و همچنین عملکرد متابولیک شناخته شده است. تحقیقات نشان می‌دهند که تمرینات HIIT در مدت زمان کوتاه به سوزاندن چربی و بهبود عملکرد بدنی ورزشکاران از هر نوع کمک می‌کند.

                                                                        برای دانلود نرم افزار سالما اینجا کلیک کنید


تمرینات HIIT به دلیل تأثیر آن‌ها بر حداقل سه سیستم مهم در بدن، توانایی تبدیل بدن و توانایی های بدنی شما را دارد :


- سلامت و استقامت قلبی و عروقی
- توانایی بدن در استفاده از اکسیژن
- سطح هورمون بدن

این تمرینات برای اکثر افراد، یکی از تقویت کننده‌های بزرگ سوخت و ساز بدن است. یکی از مزایای تمرینات HIIT در سوزاندن چربی بدن حتی پس از اتمام تمرین است.

 

برای خواندن ادامه مطلب کلیک کنید.

- HIIT یا تمرینات اینتروال چیست؟


تمرینات اینتروال نوعی از تمرینات فیزیکی است که بر اساس تغییر شدت تمرین انجام می‌شود. در واقع در این سبک تمرین، شما شدت تمرین خود را از شدت کم به زیاد و از زیاد به کم به صورت متناوب تغییر می‌دهید. مثلاً شما ۲ دقیقه با توانایی ۷۰ درصدی خود می‌دوید و سپس ۲ دقیقه با توانایی ۱۰۰ درصدی.

 

تمرینات اینتروال یکی از بهترین روش‌های تمرینی برای سوزاندن چربی با کمترین فعالیت قلبی است. تمرینات اینتروال یا HIIT  تکنیک تمرینی بسیار مؤثری است که برای کاهش چربی بدن، افزایش سرعت، افزایش VO2MAX (بیشترین نرخ مصرف اکسیژن در طول تمرین را (VO2 max) می‌گویند) کاربرد دارد. و بهتر از این موارد تنها ۲۰ دقیقه از وقت شما را نیاز دارد.

 

- مزایای تمرینات HIIT :


1. دیابت نوع 2 را بهبود می‌بخشد.
2. سلامت قلب و عروق را تقویت می‌کند.
3. اثر اکسیژن بعد از ورزش (EPOC) را ایجاد می‌کند.
4. هورمون های رشد عضلانی و چربی سوزی را آزاد می‌کند.
5. تمرینات HIIT اثرات ضد پیری در بدن از خود به جای می‌گذارند.
6. به تعادل هورمون‌‌ها کمک می‌کند.


 4 دلیل که شما باید امروز تمرینات خود را شروع کنید :

                                                                        برای دانلود نرم افزار سالما اینجا کلیک کنید

1. سطح حس شادی خود را افزایش دهید


ما همیشه در جستجوی شادی هستیم. و ورزش یکی از بارزترین اقدامات برای انجام دادن آن است. زیرا این یک اتفاق نیست که بعد از یک تمرین خوب احساس خوبی کنید، این یک علم است. یک مطالعه در دانشگاه ایالتی پن، نشان داد افرادی که ورزش می‌کنند، چه یک تمرین خفیف یا متوسط ، احساسات بسیار مطبوع تر و سرخوش‌تری نسبت به افرادی دارند که ورزش نکردند.

 

2. خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را به طور طبیعی کاهش دهید 


یک بررسی از انواع مطالعات و آزمایشات انجام شده توسط محققان در سال 2013 - شامل 305 کارآزمایی با بیش از 339000 شرکت کننده. نشان داد که هیچ تفاوت آماری قابل تشخیص بین افرادی که ورزش کرده‌اند و کسانی که در پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی کرونر به آنها تجویز شده است، وجود ندارد. 
در حقیقت، در بیمارانی که قبلاً دچار سکته مغزی شده بودند، مداخلات فعالیت بدنی از درمان دارویی مؤثرتر بود. با پزشک خود کار کنید تا یک برنامه ورزشی را تنظیم کنید که برای شما مفید باشد.

 

3. بهتر بخوابید 


اگر نمی‌توانید بخوابید ورزش کردن می‌تواند به شما در بهتر خوابیدن کمک کند. با تقویت ریتم های شبانه روزی، ورزش کردن می‌تواند به شما در روز سرحال تر نگاه داشته و شب را به  راحتی بخوابید .همچنین باعث خواب بهتر و با کیفیت می‌شود.


در حالی که ممکن است تأثیرات آن سریعاً فوری نباشد - یک مطالعه جدید نشان داد که ممکن است تا 4 ماه طول بکشد تا افرادی که شروع به انجام یک تمرین ورزشی می‌کنند تأثیر مثبتی در خواب بگذارند. شروع یک برنامه عملی تنها راه اطمینان برای شماست. 

 

4. انرژی بیشتری بدست آورید 


هنگامی که احساس خستگی می‌کنید، آخرین کاری که ممکن است بخواهید انجام دهید ورزش کردن است. اما به گفته کارشناسان، این دقیقاً همان کاری است که شما باید در ابتدا انجام دهید. آن‌ها دریافتند که ورزش با شدت کم، معادل یک اوقات فراغت، افت سطح خستگی و 20 درصد افزایش انرژی را به همراه دارد.
حتی جالب تر این که سطح خستگی گروه "ورزش با شدت کم" بیشتر از گروه "ورزش با شدت بالاتر" کاهش یافته است، خبربدی برای کسانی که ممکن است ورزش کردن را از دست بدهند، پس از اون دسته نباش و از همین امروز ورزشت رو شروع کن.

 

                                                                        برای دانلود نرم افزار سالما اینجا کلیک کنید