در این مقاله به انواع کش های پیلاتس،اطلاعات اولیه برای تهیه اونها  و مزایا کش های پیلاتس در تمرینات ورزشی ،مقاومتی با کش  و پای خوش فرم سالما اشاره شده ؛

کش های پیلاتس:
 
کش های پیلاتس امروزه از جمله لوازم و تجهیزات ورزشی پر طرفداری هستند که در بیشتر باشگاه ها و اماکن ورزشی مورد استفاده قرار گرفته و از محبوبیت بالایی در میان ورزشکاران برخوردار هستند و با نام هایی همچون کش CX، کش تمرینی، و کش بدنسازی نیز شناخته می شوند.

 

                                                                         برای دانلود نرم افزار سالما اینجا کلیک کنید


کش های پیلاتس در ابتدا به جهت مقاومت پائینی که داشتند به منظور امور درمانی در مراکزفیزیوتراپی و توانبخشی برای کمک به باز توانی بیماران مورد استفاده قرار می گرفتند.
 

برای خواندن ادامه مطلب کلیک کنید


 ولی به مرور زمان با کشف بیشتر قابلیت های این کش ها و وسعت حرکات آن به ابزاری ورزشی تبدیل شدند.
به طور کلی کش های پیلاتس به استفاده در ورزش خاصی محدود نمی شوند و در بسیاری از فعالیت های ورزشی و حتی در مراکز توانبخشی هنوز مورد استفاده قرار می گیرند. در واقع عملکرد اصلی این کش ها ایجاد فشار به اندام های بدن و در نتیجه تحریک استخوانها، پرورش و رشد عضلات است.
این کش ها بر خلاف ظاهر ساده، دارای قابلیت هایی هستند که آنها را به ابزاری کاربردی برای تقویت عضلات، قدرت بدنی، استقامت و انعطاف پذیری بدن مبدل کرده است.

 

                                                                         برای دانلود نرم افزار سالما اینجا کلیک کنید

 

انواع کش پیلاتس

به طور کلی کش های پیلاتس در سه نوع کش های دسته دار، حلقه ای، و نواری بدون دسته (کش ۲ متری) طراحی و تولید و روانه بازارهای ورزشی می شوند.
معمولا ورزشکاران بر اساس نوع تمرین اقدام به انتخاب کش مورد نظر خود می کنند که هریک از این کش ها در هنگام تمرین فشار متفاوتی را ایجاد می کنند.
 
کش پیلاتس حلقه ای

کش های حلقه ای از جنس پلاستیک و معمولا در چهار رنگ زرد، سبز، بنفش، مشکی طراحی و تولید می شوند. هریک از رنگ ها بیانگر مقدار ضخامت و قدرت هر کش می باشد.
کش های حلقه ای معمولا دارای طول ۳۰ الی ۶۰ سانتی متر هستند و از آنها برای انجام  حرکات تمرینی پائین تنه (پاها) استفاده می شود.

 

 کش ۲ متری پیلاتس (کش نواری)
کش های نواری از جنس پلاستیک و به طول ۲ متر و عرض ۱۵ سانتیمتر طراحی و تولید می شوند البته این کش ها در اندازه های ۱.۲۰ سانتیمتر و ۳ متر نیز در بازارهای ورزشی یافت شده، و با نام کش های بارفیکس هم شناخته می شوند.
این کش ها بسیار سبک بوده و برای انجام حرکات تمرینی کششی، قدرتی و استقامتی مورد استفاده قرار می گیرند.
کش های پیلاتنس ۲ متری (نواری) فاقد دسته هستند و در ضخامت و رنگ های متنوعی تولید می شوند که، هر رنگ بیانگر مقدار ضخامت کش می باشد.
کش های ضخیم معمولا مقاومت بالاتری در هنگام تمرین ایجاد می کنند.

 

ضخامت و مقاومت کش پیلاتس

به طور کلی کش های پیلاتس در انواع مختلف (حلقه ای – دسته دار- نواری) به طول ۳۰ سانتیمتر الی ۳ متر به پهنای ۵ الی ۲۰ سانتیمتر طراحی و تولید می شوند، و از دامنه حرکات تمرینی وسیع و متنوعی برخوردارند.
حرکات تمرینی کش ها تقریبأ تمام بدن را در بر می گیرد به طوری که بر روی تقویت عضلات پاها، ران، پهلو، شکم، بازو، سینه و شانه ها تاثیر مستقیمی دارد.
کش های پیلاتس همانطور که گفته شد در رنگ های مختلفی تولید می شوند که هر یک از رنگ ها دارای ضخامت معینی است که نشانگر میزان ضخامت، مقاومت و قدرت کش می باشد. هر یک از رنگ ها مقدار ضخامت، مقاومت و فشار متفاوتی را در هنگام تمرین ایجاد می کند.
امروزه هر یک از کمپانی های تولید کننده کش های پیلاتس در محصولات خود استاندارد مخصوص خود را در رنگ بندی محصولات تولیدی شان به منظور تعیین ضخامت، مقاومت  و قدرت کش اعمال می کنند.

 

                                                                         برای دانلود نرم افزار سالما اینجا کلیک کنید

 

مزایا تمرین با کش پیلاتس

کش های پیلاتس مانند بسیاری از لوازم و تجهیزات بدنسازی توانایی آن را دارند تا بخش های وسیعی از عضلات بدن را در هنگام تمرین به چالش در آورند که این امر موجب تقویت استخوانها و پروش طیف وسیعی ازعضلات شده و همچنین موجب پیشگیری از ابتلا به عارضه پوکی استخوان در دوران کهنسالی خواهد شد.
تمرین با کش های پیلاتس موجب افزایش میزان گردش خون در بدن شده و روند بهبودی در افراد مصدوم و آسیب دیده را با سرعت بیشتری انجام خواهد داد. که این خود یکی از مزایای مهم آن محسوب می شود. این کش ها جهت مصارف درمانی از جمله فیزیوتراپی و توانبخشی معلولین نیز مورد استفاده قرار می گیرد..
کش های پیلاتس بر اساس نوع تمرین دارای قابلیت تنظیم هستند. و هر فردی با هر سن و سال وجنسیتی به راحتی می تواند با آن فعالیت ورزشی انجام دهد.
از این وسیله می توان به طور همزمان برای تمرین دادن یک یا چند قسمت بدن در یک فضای کوچک استفاده کرد.
کش های پیلاتس از منظر اقتصادی با توجه به قابلیت های که دارند بسیار مقرون به صرفه  و ارزان هستند، و درعین حال کم جا بوده و فضای کوچکی را اشغال، و به سادگی قابل انتقال هستند.

 

                                                                         برای دانلود نرم افزار سالما اینجا کلیک کنید


برای انجام فعالیت تمرینی با کش های پیلاتس پیشنهاد می کنیم که، تمرین خود را با کش هایی که از مقاومت کمتری برخوردارند آغاز نموده و سپس به مرور فشار تمرینی خود را افزایش دهید. در عین حال می توانید از چند کش که دارای مقامت های متفاوتی هستند به طور همزمان برای تمرین دادن قسمت های مختلف بدن استفاده کنید.
به طور معمول از کش هایی که دارای مقاومت پائین تری هستند، برای تمرینات دست و بازوها، و از کش های که دارای ضخامت و مقاومت بالاتری هستند برای تمرین دادن اندام های پائینی بدن مورد استفاده می شود.