دویدن بعد از غذا :
خوردن مقدار زیادی درست قبل از دویدن می تواند منجر به گرفتگی عضلات و مشکلات گوارشی شود. همچنین ممکن است در حین ورزش احساس کسلی و تنبلی کنید. به عنوان یک دستورالعمل کلی، شما باید سه تا چهار ساعت بعد از یک وعده غذایی صبر کنید و سپس دویدن را شروع کنید.
اگر یک وعده غذایی کوچک و یا میان وعده میل کرده اید، حداقل 30 دقیقه یا ترجیحاً یک تا دو ساعت قبل از شروع کار و ورزش صبر کنید.
قبل از دویدن به خاطر داشته باشید که همه افراد متفاوت هستند. ممکن است درست قبل از شروع ورزش، یک غذای کوچک بخورید و یا ممکن است هنگام خوردن یک وعده غذایی قبل از تمرین، انرژی بیشتری داشته باشید.

 

برای دانلود نرم افزار سالما اینجا کلیک کنید

 

ادامه مطلب را بخوانید تا درمورد غذا خوردن قبل و هنگام دویدن اطلاعات بیشتری کسب کنید.

 

- وعده های غذایی مناسب قبل از دویدن چه غذاهایی هستند؟
   یک میان وعده سبک قبل از ورزش می تواند به شما کمک کند با انرژی فراوان مسیر را طی کرده و سطح قند خون را از افتادن در امان نگه دارید. اینکه چه چیزی بخورید به ساعت روز هم بستگی دارد.

 

- دویدن در صبح
   اگر صبح دویدید، قطعا نمیتوانید سه یا چهار ساعت قبلش غذایی بخورید چون شب را خواب بوده اید. اما احتمالاً بدن شما از شب قبل، غذای دیگری نداشته است. به همین دلیل مهم است که 30 تا 60 دقیقه قبل از رفتن، یک میان وعده سبک یا صبحانه میل کنید. مواد غذایی حاوی کربوهیدرات و پروتئین (مانند ساندویچ تخم مرغ) را انتخاب کنید. اگر صبح دویدید، میان وعده های زیر را امتحان کنید :
• موز با یک قاشق غذاخوری کره گردو
• ماست و میوه کوچک
• اسموتی میوه
• حبوبات غلات کامل
• جو دوسر
• گرانولا
بهتر است میان وعده رژیم خودتان را میل کنید.

 

برای خواندن ادامه مطلب کلیک کنید.

- دویدن در ظهر
   اگر در وقت ناهار دویدید، سه تا چهار ساعت قبل از دویدن، صبحانه کافی بخورید. سپس یک یا دو ساعت بعد از دویدن، می‌توانید این میان وعده را میل کنید :

• یک کاسه غلات یا جو دو سر
• نیمی از ساندویچ کره گردو
• اسموتی کوچک
• چند عدد مغز

در رژیم سالما هر کدام از میان وعده های بالا را که انتخاب کردید کافیست روی وعده ی غذایی خود کلیک کنید و میان وعده دلخواه را جستجو و انتخاب کنید. به همین راحتی ...!

 

برای دانلود نرم افزار سالما اینجا کلیک کنید

 

- دویدن در عصر یا بعد از ظهر
   اگر در اواخر بعد از ظهر یا عصر دویدید، ممکن است بعد از ناهار احساس گرسنگی و خستگی کنید. بهتر است بعد از ظهر یک یا دو ساعت قبل از دویدن، عصرانه یا میان وعده خود را بخورید.

 

- چه چیز هایی را میتوانیم در طی دویدن بخوریم؟
    برای مدت زمان کمتر از یک ساعت، در طول تمرین فقط به آب یا نوشیدنی ورزشی احتیاج دارید.برای انجام تمرینات بیشتر از یک ساعت یا ورزش بسیار شدید، باید برای هر ساعت که بیش از 75 دقیقه در آن کار می کنید، کربوهیدرات هایی مانند نوشیدنی ورزشی مصرف کنید. 

 

- نحوه جلوگیری از گرفتگی هنگام دویدن
   کم آبی بدن در دوندگان موجب گرفتگی و کمبود انرژی می‌شود. برای جلوگیری از گرفتگی، هر بار 15 تا 30 دقیقه در هنگام ورزش آب بنوشید. و از غذاهای پر فیبر در شب قبل و صبح روز دویدن پرهیز کنید. این موارد می توانند منجر به گرفتگی شوند.

 

- نحوه جلوگیری از حالت تهوع هنگام دویدن
   ممکن است در طول یا بعد از تمرین سخت، حالت تهوع یا استفراغ را تجربه کنید. تهوع به دلایل مختلفی ممکن است در دوندگان ایجاد شود، از جمله :
- کم آبی
- کند شدن هضم 
- گرمازدگی
برای جلوگیری از حالت تهوع در هنگام دویدن، به خصوص در روزهای گرم، مقدار زیادی آب بنوشید. خنک کردن صحیح نیز مهم است. بدن بعد از دویدن باید خودش را تنظیم کند. ممکن است 30 دقیقه قبل یا بلافاصله بعد از دویدن یک میان وعده سبک به شما کمک کند تا از تهوع جلوگیری شود.

 

برای دانلود نرم افزار سالما اینجا کلیک کنید

 

- آیا باید هنگام دویدن آب بنوشید؟
   دوندگان به خصوص در روزهای گرم باید آب بنوشند. برای جلوگیری از کم آبی و جلوگیری از کمبود آب در حین دویدن این دستورالعمل ها را دنبال کنید :

حدود 2 تا 3 فنجان آب را دو تا سه ساعت قبل از تمرین بنوشید. در طول تمرین خود هر 15 تا 20 دقیقه حدود 2 تا 1 فنجان آب بنوشید. بسته به اندازه بدن و روزهای گرم ممکن است نیاز به مقدار بیشتری آب داشته باشید. بعد از دویدن برای هر 0.5 کیلوگرم وزن از دست رفته در هنگام دویدن ، حدود 2 تا 3 فنجان آب بنوشید. کاهش وزن بلافاصله پس از اجرا نشانه این است که شما وزن آب را از دست داده اید.برای تمرین های بیشتر از یک ساعت، یک نوشیدنی ورزشی یک انتخاب هوشمندانه است. نوشیدنی های ورزشی ممکن است با کمک به شما در حفظ تعادل الکترولیت (مانند نمک بدن) و تأمین انرژی از کربوهیدرات ها، بدن شما را ریکاوری کند.

 

- غذاخوردن
   غذاخوردن کافی دوندگان را تقویت میکند. اما خوردن یک وعده غذایی بزرگ خیلی زود قبل از بیرون آمدن برای دویدن می تواند منجر به مشکلات گوارشی مانند گرفتگی یا اسهال شود. درعوض، سعی کنید حداقل سه ساعت بعد از غذا قبل از دویدن صبر کنید. خوردن یک میان وعده سبک مانند یک تکه میوه، ماست یا نیمی از ساندویچ کره بادام زمینی به شما انرژی می دهد تا بتوانید از تمرین خود استفاده کنید.
هنگامی که از محل کار خود به خانه رسیدید، مهم است که با یک وعده غذایی سبک همراه با پروتئین، و همچنین با آب یا یک نوشیدنی ورزشی مجدداً سوخت رسانی کنید.