آیا شما قند اضافی مصرف می کنید؟
همه عاشق شکر هستند. ما هم همین طور! درسته خوشمزه است اما آیا برای شما مناسب است؟بله، اگر به مقدار کافی مصرف شود. اما قند اضافی می‌تواند برای شما بسیار بد باشد.

این بیماری می‌تواند باعث بروز مشکلات جدی در سلامت مانند افزایش وزن و دیابت در بین دیگران شود. چگونه بدانیم که آیا بیش از حد آن را مصرف می‌کنیم یا خیر؟ برخی از علائم ذکر شده در زیر ممکن است به شما کمک کنند.

 

                                                                        برای دانلود نرم افزار سالما اینجا کلیک کنید

 

1. همیشه ولع مصرف شکر دارید؟


میل به کیک، شکلات، شیرینی و ... ممکن است مردم بگویند شما دندان شیرین دارید. اما در واقعیت، شما معتاد شکر هستید. از آنجا که شکر بسیار خوشمزه و شیرین است، باعث هوس بیشتر و بیشتر می‌شود. این یک واکنش زنجیره ای است که ممکن است شما را در اعتیاد به قند فرو برد.

 

برای خواندن ادامه مطلب کلیک کنید.

 

2. همیشه بدون انرژی و خسته هستید؟
شما به اندازه کافی غذا می‌خورید اما هنوز احساس خستگی می‌کنید. به این دلیل است که شما زیاد شکر می‌خورید. این احساس بی انرژی بودن بدلیل این است که قند به سرعت افت میکند.

همیشه احساس خستگی می‌کنید،  این پیام مهمی است که بدن شما، به شما می‌گوید. لازم است قند را کم کنید و به جای آن غذای سالم بخورید.

 

3. بعد از صرف غذا احساس سنگینی دارید؟
ما معمولاً بعد از غذا احساس پر انرژی داریم. اما اگر قند زیادی دارید، قند خون به سرعت بالا می‌رود و به سرعت کاهش می‌یابد. این باعث می‌شود که مغز احساس کند شما خسته هستید.

 

4. ممکن است سریع بیمار ‌شوید
شما بیشتر از دیگران بیمار می‌شوید. از حملات مکرر سرماخوردگی و آنفولانزا رنج می‌برید. این امر به این دلیل است که خوردن زیاد قند، سیستم ایمنی بدن را تضعیف کرده است. این باعث کاهش توانایی بدن در مبارزه با بیماری‌های شایع می‌شود.

 

                                                                        برای دانلود نرم افزار سالما اینجا کلیک کنید

 

5. مشکلات پوستی دارید؟
آیا از پوستی روغنی، آکنه، خشکی بیش از حد یا اگزما رنج می‌برید؟ این ممکن است به دلیل مصرف بیش از حد قند باشد که اثرات التهابی بر روی پوست دارد. شکر را کم کنید و تفاوت را ببینید.

همه ما پوستی سالم و درخشان می‌خواهیم. تیرگی زیر چشمان شما می تواند ناشی از مصرف قند بیش از حد باشد که باعث مشکلات غده فوق کلیوی می‌شود.

 

6. افزایش وزن
احساس می‌کنید چربی بدن شما زیاد شده است. لباس شما در حال کوچک شدن است. شایع ترین مشکل، افزایش وزن بیش از حد است. افزایش وزن ناسالم بدترین وضعیت است. قند باعث ترشح انسولین می‌شود. بیش از حد می‌تواند منجر به دیابت شود. در صورت مصرف قند زیاد، افزایش وزن خفیف اولیه ممکن است به بیماری پیچیده تبدیل شود.

 

7. دیگر غذاها برایتان شیرین نیست؟
اگر مصرف قند بالایی دارید، پرز های چشایی در دهان شما تحمل آنها را نسبت به شکر افزایش می‌دهد. ممکن است نکته ای وجود داشته باشد که دیگر چیزی شیرین نباشد. تغییر این کار سخت خواهد بود. اما باید قند را در رژیم غذایی روزانه کم کنید. به تدریج تحمل شما کاهش می یابد.

 

                                                                        برای دانلود نرم افزار سالما اینجا کلیک کنید

 

بنابراین ، شکر بخورید اما به حد مجاز. رژیم غذایی سالم با پروتئین، کربوهیدرات و حداقل چربی، مصرف کنید و سالم زندگی کنید.