می خواهیم شما را با فواید بی نظیر دارچین آشنا کنیم. این چاشنی خوشبو در زمینه های مختلفی می تواند به افزایش سلامتی ما کمک کند. توصیه می کنیم این چاشنی را در وعده های غذایی‌ تان بکار ببرید و بدن خود را در برابر انواع بیماری های مختلف ایمن سازید می خواهیم در این مطلب خواص این دمنوش و روش تهیه آن را به شما آموزش دهیم.

 

                                                  برای دانلود نرم افزار سالما اینجا کلیک کنید.

 

1- دارچین و پیشگیری از آلزایمر
دارچین فعالیت مغز را افزایش می‌دهد، از این‌رو برای تقویت این عضو می‌توان از دارچین استفاده کرد. با داشتن این خاصیت، خوردن دارچین به منظور از بین بردن فشارهای عصبی و پیشگیری در مورد از دست دادن حافظه کارساز است.

 

2- تسهیل گردش خون
دارچین جریان خون را تسهیل می‌کند. جریان خون مناسب نیز باعث اکسیژن‌رسانی مناسب به سلول‌های بدن می‌شود. دارچین ناخالصی‌های خون را نیز برطرف می‌سازد.

 

3- التیام‌بخشی
دارچین با داشتن خاصیت التیام‌بخشی برای متوقف کردن خونریزی استفاده می‌شود و به دلیل این خاصیت، در کوتاه کردن دوره درمان و بهبود بیماران کارساز است.

 

برای خواندن ادامه مطلب کلیک کنید.

4- محافظ قلب
کلسیم و فیبر موجود در دارچین، بدن را در مقابل بیماری‌های قلبی محافظت می‌کند. از این رو افزودن مقدار کمی دارچین به غذا برای افرادی که از ناراحتی‌های قلبی و فشارخون بالا رنج می‌برند، مفید خواهد بود.

 

                                                       برای دانلود نرم افزار سالما اینجا کلیک کنید.

 

5- رفع سوءهاضمه
دارچین در بسیاری از غذاهای محلی استفاده می‌شود زیرا علاوه بر عطر و طعم خوب به درمان سوءهاضمه نیز کمک می‌کند. علاوه بر سوءهاضمه، دارچین برای رفع حالت تهوع، استفراغ، دل درد، اسهال و نفخ نیز مفید است.

 

6- دوست روده
دارچین با کمک به افزایش صحت و سلامت روده، ریسک ابتلا به سرطان روده را کاهش می‌دهد.

 

7- تازه کننده دهان
دارچین با داشتن خاصیت تازه‌کنندگی دهان و خوشبو کردن آن، در بسیاری از آدامس‌ها نیز به عنوان طعم‌دهنده به کار می‌رود.

 

8- ضد دیابت
دارچین این قابلیت را دارد که میزان قند خون را کنترل کند؛ از این ‌رو برای افرادی که مبتلا به دیابت هستند، دارچین ماده‌ای مفید است، چرا که به آن‌ها کمک می‌کند تا مقدار کمتری انسولین مصرف کنند. تحقیقات نشان می‌دهد که دارچین به ویژه برای بیمارانی که از دیابت نوع 2 رنج می‌برند بسیار مفید خواهد بود.

 

9- درمان عفونت‌ها
به دلیل خاصیت ضدقارچ، ضدباکتری، ضدویروس و ضدعفونی بودن دارچین، این ماده در مورد التیام عفونت‌های خارجی و داخلی بدن موثر است.

 

10- استفاده از دارچین برای جلوگیری از کپک‌زدگی
دارچین که در بسیاری از نان‌ها و شیرینی‌ها به عنوان ادویه استفاده می‌شود به عنوان ماده ضدکپک در بسته‌بندی مواد غذایی استفاده خواهد شد.

 

                                                                  برای دانلود نرم افزار سالما اینجا کلیک کنید.

 

مواد لازم برای تهیه دمنوش دارچین :

چوب دارچین خرد شده  :  ۲ قاشق مرباخوری
عسل                        :   ۲ قاشق مرباخوری در هر لیوان
آب جوش                  :  ۳ لیوان

 

طرز تهیه :
* دارچین را با آب بشویید و بعد به همراه مقداری آب جوش در یک قوری چینی بریزید و به مدت ۳۰ دقیقه آن را روی حرارت ملایم دم کنید.
* سپس دمنوش آماده شده را در یک لیوان یا فنجان بزرگ ریخته، عسل را نیز به آن بیفزایید و هم بزنید تا عسل کاملا حل شود. آنگاه به آرامی آنرا میل نمایید.
* این نوشیدنی منافع بسیاری دارد از جمله برای ناراحتی‌های گوارشی، دیابت، دردهای استخوانی و جلوگیری از سرد شدن بدن بسیار مفید است و همچنین برای آقایانی که دچار سردی مزاج شده اند، بسیار سودمند می باشد.
* طبیعت این گیاه گرم و خشک است و برای ناراحتی‌های گوارشی که از سردی عارض شده باشند، مفید است.
* دم کرده این گیاه برای افراد دیابتی بسیار نافع است و رطوبت معده را جذب کرده و برای هضم غذا مفید است. این دمنوش بادشکن مقوی سیستم گوارش و آرام بخش است.
* استفاده از این دمنوش برای خانم هایی که دوران عادت ماهیانه دردناکی دارند، بسیار مفید و آرامبخش است.

 

                                                              برای دانلود نرم افزار سالما اینجا کلیک کنید.