2. قند نسبت به کوکائین اعتیاد آورتر است !
    با استفاده از یک منبع قابل اطمینان که در موش های صحرایی انجام شده است، دریافتیم که گیرنده های شیرین مغز با مقادیر قند ثابت، زیاد سازگار نیستند. این شیرینی شدید می تواند مرکز پاداش مغز را تحریک کند و حتی ممکن است در افرادی که معتاد به مواد مخدر هستند، از کوکائین لذت بخش تر باشد. به عبارت دیگر، مقدار زیاد قند از کوکائین قوی تر است. مکانیسم‌های خودکنترلی شما برای قدرت قند مطابقت ندارند. آیا می خواهید اعتیاد به قند را درمان کنید؟ شکر در همه جا وجود دارد، از نوشیدنی و سس گرفته تا سوپ و ساندویچ.  به دنبال مکان های پنهان شکر در رژیم غذایی روزانه خود باشید و راهکارهایی ایجاد کنید تا به آرامی کاهش یابد.

 

3. قند مربوط به التهاب است که با افسردگی ارتباط دارد
   رژیم غذایی پر از میوه و سبزیجات ممکن است التهاب را در بافت‌های بدن شما کاهش دهد. در حالی که رژیم غذایی سرشار از کربوهیدرات‌های تصفیه شده ممکن است باعث التهاب شود.
التهاب مزمن به چندین وضعیت بهداشتی از جمله اختلال متابولیک، سرطان و آسم مرتبط است. طبق یک مطالعه، التهاب نیز ممکن است با افسردگی مرتبط باشد. بسیاری از علائم التهاب نیز با افسردگی همراه است، از جمله :
- از دست دادن اشتها
- تغییرات در الگوهای خواب
- درک عمیق از درد
به همین دلیل است که افسردگی می تواند نشانه اساسی مشکلات التهابی باشد. اگر مشکوک به التهاب مزمن هستید با پزشک خود مشورت کنید. آنها می توانند آزمایشاتی را انجام دهند تا ببینند که آیا شرایط سلامتی دیگری با التهاب وجود دارد یا خیر. آنها همچنین می توانند پیشنهاداتی را برای کمک به شما در پیروی از یک رژیم ضد التهابی ارائه دهند.

 

برای دانلود نرم افزار سالما کلیک کنید.

 

4- مقدار مصرف شکر
    انجمن قلب آمریکا توصیه می کند بزرگسالان هر روز بیش از 25 (زن) تا 36 (مرد) گرم شکر، میل کنند. بیش از 82 درصد منبع معتبر آمریکایی از توصیه روزانه فراتر می رود. به این دلیل است که شکر می تواند به سرعت مصرفش بالا برود. به عنوان مثال، یک قوطی نوشابه 12 اونسی حدود 39 گرم شکر دارد که از مقدار توصیه شده روزانه قند اضافه شده فراتر می رود. به گفته منبع CDCTrusted ، مردان همچنین در روز قند بیشتری نسبت به خانم ها می خورند.

جدول ارزش غذایی خوراکی ها را با دقت بخوانید تا شکر پنهان دیده شود. حتی در سس احتمال وجود قند هست. تولیدکنندگان مواد غذایی اغلب برای افزایش رضایت از عطر و طعم، شکر را به غذاهای معطر مانند سس مارینارا، سوپ کنسرو شده و حتی نان اضافه می کنند. اگر شکر اضافه شده یکی از پنج ماده اول است، محصول را به قفسه برگردانید. 

 

اگر علائم افسردگی را تجربه کردید ، با پزشک خود مشورت کنید. این اختلال سلامت روانی شایع قابل درمان و کنترل است. اولین قدم درخواست یک متخصص برای کمک به شما در درک گزینه های خود است. پزشک ممکن است روشهای درمانی مانند تجویز دارو استفاده کندآنها همچنین ممکن است روان درمانی را توصیه کنند. به همین ترتیب، تغییر سبک زندگی معمولاً توصیه می شود. این موارد ممکن است شامل خوردن رژیم غذایی پر از :
میوه ها
سبزیجات
گوشت لخم - گوشت کم چربی
غلات کامل
ورزش نیز معمولاً توصیه می شود. ترکیبی از این رویکردها نیز معمولاً استفاده می شود.

 

قندهای موجود در کربوهیدراتهای ساده با بسیاری از موارد بهداشتی از جمله افسردگی مرتبط هستند. با پزشک یا یک متخصص رژیم غذایی صحبت کنید تا کم کم مصرف قند خود را کاهش دهید. نکته مهم در شکر، قطع نکردن کامل آن است. در عوض، شما باید هدف خود را برای بهبود نسبت قند اضافه شده به قندهای طبیعی قرار دهید. با این حال، مصرف کربوهیدرات‌های پیچیده، مانند مواردی که در میوه و سبزیجات یافت می شود، در واقع ممکن است خطر ابتلا به افسردگی را کاهش دهد.