راه رفتن سریع می تواند به مراکز کنترل بیماری ها و پیشگیری کمک کند. ۱۵ دقیقه ورزش  هوازی مناسب در هفته می تواند به شما کمک کند تا کالری بیشتری بسوزانید . اما بطور تقریبی برای تخمین سرعت خود ، بپرسید ایا من نفس نفس میزنم ؟ ایا من دارم سریع تر از قدم زدن تفریحانه حرکت میکنم ؟ اگر شما پیاده روی می کنید آیا سرعت در نظر گرفته شده است؟
دکتر کاترین تودر لاک، پژوهشگر رفتار پیاده روی از دانشگاه ماساچوست گفته است: "پیاده روی تند زمانی است که نفس عمیق و سنگین می شود. بیشتر اوقات شدت تمرین توسط شکل های پیچیده تر تعریف می شود . مثل  مقدار اکسیژنی که به ازای هر کیلو گرم از وزن خود در دقیقه مصرف می کنیم –  که محاسبه کردن تعداد آن، در حالت عادی، آسان نیست."


تودر یک مقاله جدید از تحقیقات منتشر شده در –بی ام جی –  را بررسی کرد . پس از مطالعه کردن بر روی موضوع ، محققان  سرعت خاصی برای سرعت قدم زدن، تعیین کردند. که بر اساس آن پیاده روی تند زمانی است که شما در هر دقیقه 100 قدم بردارید. تودر اضافه کرد:"این راه خوبی برای تعیین بهترین سرعت در پیاده روی است."
البته برای همه ی افراد، دقیقا ۱۰۰ قدم نشانه پیاده روی تند نیست–بعضی افراد ممکن است ۹۶ قدم و بعضی دیگر ۱۰۳ قدم بردارند – همانطور که محققان به آن اشاره کردند ۱۰۰ قدم در هر دقیقه ،به طور تقریبی، نشانه پیاده روی تند است و برای همه ی افراد صدق نمی کند. زیرا که این طریقه محاسبه سرعت، با صرف نظر کردن از سن و سال ، تیپ و اندام و یا مهارت های ورزشی است . 

چگونه باید قدم های خود را بشماریم؟
 تودر گفته است :"وقتی در حال پیاده روی هستید ، تعداد قدم هایتان را در ۱۵ ثانیه بشمارید، سپس آن را در ۴ ضرب کنید تا تعداد کل در دقیقه را بدست آید."
اکثریت مردم به طور طبیعی بیشتر از  ۱۰۰ قدم در دقیقه پیاده روی می کنند و این مقدار برای آن ها، به اندازه کافی آسان است .تودر گفت : "بنا بر تحقیقات اولیه در زمینه ی پیاده روی ، اگر می خواهید سرعت خود را بالا ببرید ، راه رفتن حدود ۱۳۰  قدم و دویدن را، با ۱۴۰  قدم -در هر دقیقه- شروع کنید."